Saturday, May 21, 2016

Komen Pembaca 'Rahsia Simbol Yahudi'


"Buku paling teruk pernah aku baca.seolah-olah ditulis oleh orang Islam yang paranoid dengan Yahudi.perlu diketahui ada perbezaan antara Yahudi dan Zionis.jangan pukul rata.Apa motif penulis menulis buku ini?bagi aku kita tak perlu takut dengan simbol-simbol mereka baik benar atau hanya spekulasi.akan tetapi yang benar-benar membuatkan aku memberi satu bintang ialah sumber rujukan penulis.tak pernah sepanjang aku membaca buku penulis memberi sumber bab demi bab semuanya daripada internet.bukan perkecil kesahihan internet tetapi kalau 90% daripada wikipedia apa guna ditulis buku?walau mungkin wujud kebenaran dalam perkara yang ditulis tetap aku kecewa dengan kesungguhan penulis menulis buku." Eimad, goodreads.com

Komen Saya :

Saya pernah terjumpa buku ini di kedai buku tetapi tidak membelinya. Saya hanya membelek-belek sahaja buku ini. Dan apa yang melucukan ialah apabila melihat bahagian rujukan buku ini yang rata-ratanya berpandukan sumber daripada wikipedia semata-mata. Dalam penulisan sebenarnya, kita tidak boleh mengambil sumber rujukan melebihi sebanyak 30 peratus sebagai penulisan kita. Memang benar kata-kata komen ini kerana lebih 90 peratus diambil oleh Ibnu Yaacob untuk menulis buku ini bersumberkan Wikipedia. Sudah tentu ia menjadikan penulisan buku kurang berkualiti dari segi ilmiahnya.

No comments: